Gaur klaseko lan bat partekatuko dut. Lanean errealitate handitzaileko edukiak sortzeko hainbat erreminta ezagutzera emango dizuet, eta erraminta horiek nola erabili ere azalduko dizuet. Amaieran, aipatutako bost erremintatik bi aukeratu eta bakoitzarekin jarduera bana proposatuko dizuet.
Espero dot interesgarria eta baliagarria suertatzea!
ERREALITATE HANDITZAILEA SORTZEKO TRESNAK
Ikasgelan
errealitate handitzailearen teknologia gero eta gehiago erabiltzen den tresna
da. Tresna honek ikasleen pertzepzioa, interakzioa eta ikasketa sustatzen du.
Irudi errealak eta irudi birtualak nahasten diren edukiak sortu nahi badira,
hurrengo erremintak erabili daitezke:
Aumentaty Author
Erreminta
hau Windowseko ordenagailuentzat sortu da eta aipagarria da bere sinpletasunagatik.
Lehenik eta behin, 3D formatuan hainbat aplikazioei (Timble Sketchup edo
Autodesk 3ds Max) esker sortutako modeloak inportatu behar dira, edo modeloak Googleko 3D
galeriatik ere deskargatu daitezke. Ondoren, modeloak programak dituen marka
klasikoetara arrastatu behar dira eta automatikoki estekatu egingo dira.
Azkenik, Aumentatity Viewer ikuskatzaileari esker egindakoa ikusi eta konpartitu daiteke.
ARCrowd
Plataforma
bat da eta doako kontu bati esker funtzionatzen du. Plataformaren Web Orrialdean
azkeneko asteetako lan ospetsuenak erakusten dira, eta esploratzeko eta erabiltzeko
baimena dute. Zuzenean nabigatzailetik erabiltzen da, hau da, ordenagailuan ez
da inolako programarik instalatu behar. Plataforman sortzen diren eduki guztiak
sare sozialetan konpartitu daitezke, hala nola: Twitter, Facebook, Google Plus,
Whatsapp eta posta.
ZooBurst
Erreminta
honek 3D formatuko liburu sinple eta dinamikoko sortzeko eraiki da. Liburuak
sortzeko egin beharreko bakarra izena ematea eta liburuaren osatzearekin hastea
da. Web Orrialdeak modu askean erabiltzeko 10.000 irudiko datu basea du. Hala
ere, irudi propioak erabiltzeko aukera ere badago. Obra amaitzen denean liburua
errotatu, angelu desberdinetatik begiratzeko ahalmena edota pertsonaien gainean
`click´ egin eta beraien historia ezagutzeko aukerak gehitu daitezke. Kontu
basikoa sortzea doakoa da, baina, premiun kontu bat sortzeko aukera ere badago.
LayAR
Errealitate
handitzaileko edukiak sortzeko tresna da. Modu sinplean funtzionatzen du:
elementu digital interaktiboak arrastatzean. Elementu horien arean bideoak,
musika, argazki aurkezpenak, Web Orrialdeak eta sare sozialeko estekak
bezalakoak aurki daitezke.
Aurasma
Irudi, objektu edo leku bakoitzak bere aura propioa izan dezake; horrela izendatzen dute sortzaileek errealitate handitzailearen esperientzia. Ikasgelan ikasleek beraien aura propioa sortu dezakete, eta aura horri eduki digitalak erantsi.
Azaldutako baliabideak kontuan izanda, bi erreminta ezberdin aukeratu ditut jarduerak
sortzeko. Alde batetik, LayAR erraminta, eta beste alde batetik, aurasma.
Lehenengo jarduera Bilboko Guggenheim museoa ezagutzean oinarrituko da. Horretarako ikasleei hurrengo irudia erakutsiko zaie. Bakoitzak bere mobilean LayAR aplikazioa jaitsi beharko du eta ondoren argazkia eskaneatu. Argazkia eskaneatu ondoren, bertan Bilboko Guggenheim museoari buruzko beharrezko informazio guztia agertuko da. Ikasleek informazioa trasteatu beharko dute. Hona hemen eskaneatu beharreko irudia:
Bigarren jarduera, esan bezala, aurasma erreminta erabiliz sortu da. Kasu honetan, ikasleekin ugaztunak lantzea da helburua. Horregatik, ugaztunen irudi bati bideo bat estekatu zaio. Ikasleek irudia eskaneatzen dutenean irudiari estekatutako bideoa agertuko zaie. Irudia eskaneatzeko aurretiaz aurasma aplikazioa deskargatuta izan beharko dute, eta irudia eskaneatu aurretik kontu hau jarraitu: Naia26.
No hay comentarios:
Publicar un comentario